Restaurang Periscope, Tammerfors

söndag 10 juni 2018



För en tid sedan deltog jag i en middag på den kanske för tillfället trendigaste restaurangen i Tammerfors. Du kan läsa mer om restaurangen här https://www.ravintolaperiscope.fi/ (på engelska och finska).
Vi var ett större sällskap och valde att äta en massa smårätter och några lite större rätter. Så gott som allt vi prövade var mycket genomtänkt vad beträffade smakkombinationerna. Några val var faktiskt riktiga fullträffar. Ett extra stort plus för de fantastiska grönsaksrätterna. Det var tyvärr en blåsig dag, så vi kunde inte njuta av de magnifika vyerna från takterassen utan höll oss under tak efter den obligatoriska champagnen ute.
Mycket bra betjäning och spännande rätter, så har du vägarna förbi Tammerfors ska du åtminstone ta en drink uppe på takterassen och blicka ut över staden. Mina val var supergoda och konceptet med rätter att dela på lyckat.


Min favorit: endiver, roquefort & pancetta

Lax, jordärtskocka & surmjölk


Vårkyckling med jordnötslönnsirapglaze


Asiatiska revbensspjäll

Entrecôte & chimichurri


Griskind, miso &svart vitlökskaramell
Den andra av mina favoriter.


Palsternacka i saltskal, fermenterad palsternacka & karamelliserad palsternacka med dragon-macadamiavinägrett
Min tredje favorit.









Från takterassen kan du se ut över staden och njuta av barens utbud. Rekommenderas alla vackra sommardagar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar