Nationella fisksoppsdagen i Finland (9.2)

tisdag 9 februari 2021

Jag har inte riktigt koll på ägghalvans, kladdkakans, kanelbullens eller övriga "viktiga" temadagar. Champagnens dag som infaller i oktober brukar jag dock inte missa. Men i morse märkte jag att en del bloggare hade uppmärksammat den nationella fisksoppsdagen, som faktiskt går av stapeln i Finland i dag den 9.2. Jag har inget nytt recept att dra ur ärmen så här i all hast, men det finns några godingar i bloggarkivet. Jag bidrar till dagen med länkarna till dem och hoppas verkligen du hittar en soppa du vill testa i dag eller någon annan dag. Ät fisk i alla former om du inte är allergisk, för det gillar både kroppen och knoppen! 

Klicka på länken så kommer du direkt till receptet.


Landebistro: Abborrsoppa de luxe (forreliini.blogspot.com)




Landebistro: Abborrarna i spadet (forreliini.blogspot.com)




Landebistro: Mager laxsoppa med mersmak (forreliini.blogspot.com)




Landebistro: Bouillabaisse & rouille (forreliini.blogspot.com)




Landebistro: THAI LAXSOPPA (forreliini.blogspot.com)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar