Förrätter & huvudrätter till påskhelgen

onsdag 8 april 2020



Nu står påsken för dörren. Jag bestämde mig för att plocka ut lite gamla godingar från bloggarkivet, för att underlätta påskmenyplanerandet för dig som kanske inte ännu har hunnit så långt. Här har vi ätit mest fisk hela tiden den senaste månaden. Havet har visat sig generöst och varje dag har vi plockat gädda, sik, gös och abborre i ganska rikliga mängder ur näten. Efter påskhelgen är det dags att kolla strömmingssituationen. Fiske är ett intressant och avkopplande tidsfördriv för den som har möjlighet. Dessutom ger det motion, frisk luft och gratis mat i överflöd...när man har tur.
 Vi som bor på landet är enormt privilegierade och jag skulle önska att alla fick göra det i dessa svåra tider. En liten tröst är i alla fall att den skönaste årstiden är i antågande ... jag är verkligen glad att coronapandemin inte fick sin start i november.

Genom att klicka på länkarna kommer du till recepten!

Förrättsförslag:

Sparris hör till mina favoriter och det finns många bra recept i arkivet, här kommer några.







Inledningsfotot: enkel förrätt som ser påskig ut 



En mycket god soppa, som kan tas med i termos


En härlig förrätt med inspiration från Thailand





Några trevliga förrätter med fisk:







 Huvudrättsförslag:

Först ut några fina fiskrätter:























Mina favoritlammrätter:



















GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar