MANGO NICE CREAM

lördag 15 april 2017


En läskande, hälsosam, god och snabb nice cream som innehåller banan, mango och lite mandelmjölk. Du kan använda nästan vilken vätska som helst. Jag använde bananbitar som var alldeles stenhårda direkt från frysen, så min svaga blender sa upp kontraktet. Till all lycka hade jag en starkare mojäng i skåpet så slutet gott allting gott. Ett hälsosamt mellanmål eller lätt dessert.

Du behöver:
2 mogna bananer, skurna i bitar och djupfrysta ( låt dem tina lite)
300 g djupfrysta mangobitar
lite vätska: havre-, kokos-, mandelmjölk eller enbart vatten

Häll allt i blendern och låt gå tills du får en jämn glass/sorbet.
Servera genast.

Kommentar: Nästa gång ska jag testa med att blanda i lite sött vin/citruslikör i stället för mandelmjölk. Tror det kan bli supergott!




Naturen vaknar långsamt till liv. Några minuter efter att jag knäppte den här bilden haglade och snöade det igen! Typiskt påskväder visserligen! Hoppas du har en god fortsättning på påskhelgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar