ADD:WISE hav och fiskkryddor ger underbart god lax

måndag 18 mars 2019



Härom dagen var det igen dags att använda de härliga ekologiska drömkryddorna från ADD:WISE, som jag älskar. Både smaken och utseendet får högsta betyg. Nu strödde jag två kryddor på min laxfilé innan den åkte in i ugnen: 1)fiskkryddan som innehåller havssalt, råsocker, chili, oregano och citronskal samt 2)havskryddan, som innehåller nordisk tång, havssalt, solroskärnor, mandel, basilika, chili, pinjenötter och vitlök. 
ADD:WISE produkterna kan du läsa mer om här
Återförsäljare i Finland hittar du bakom den här länken

Jag har tidigare skrivit om flera ADD:WISEkryddor här
https://forreliini.blogspot.com/2019/01/addwise-miljovanliga-ekologiska.html



Till en stor laxfilé tog jag:
1 msk HAVkrydda
1 msk FISKkrydda
1 msk sesamolja
1 msk soja
1 msk risvinäger/mirin

Jag rubbade in kryddorna i laxköttet och blandade olja, soja och risvinäger som jag hällde över. Jag lade broccolinistjälkar i samma ugnsform och hällde också lite sojablandning över dem. Jag ställde in formen i 175 grader varm ugn tills laxens innertemperatur var 44 grader (15-20 minuter). När jag tog ut formen öste jag såsen över fisken och broccolinin.
 Ris i någon form passar bäst till den här laxen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar