MIN RUNEBERGSTÅRTA

lördag 4 februari 2017


Blev alldeles nyss så sugen på någonting läskande och lite sött men då jag försöker leva ett hälsosamt liv utan tillsatt socker så fick det bli en sådan här Runebergssorbet. Kanske man får kalla den så för den innehåller ju i varje fall hallon. Tog det jag hade hemma(för det är långt till butiken) och resultatet blev så gott att jag kunde ha satt i mig allt på en gång!


Du behöver följande för 2 portioner:
200 g frysta inhemska osockrade hallon
2 mogna fina avokadon
1 mogen banan
ca 1 dl frusna mangokuber
ev. lite lönnsirap eller honung

Skär bananen och avokadona i bitar och kör alltsamman förutom sötningen i en mixer tills massan är slät. Tina inte hallonen och mangon. Servera helst genast och dekorera som du vill.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar